Onze eigen boot? - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu Onze eigen boot? - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

Onze eigen boot?

Door: Nicole

05 Juni 2007 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Lieve Allemaal,
Sommige van jullie hebben het al begrepen, wij hebben een ‘eigen’ boot. Oke, hij is niet van ons, maar wij managen de boot. Lang geleden toen wij onze instucteurs cursus in Thailand deden, wilde Thijs op de Hurricane werken. Nu kan je niet als een beginnende instructeur op een 3 maal winnende liveaboard of the year gaan werken. Er moet eerst wat ervaring opgedaan worden. Als het goed is zijn jullie volledig op de hoogte van alle ervaringen van de afgelopen jaren, dus die zal ik niet gaan herhalen. 2 Weken geleden kregen we de kans om een paar weken op de Hurricane te werken. Dit zagen we vooral als een kans om te ervaren hoe de boot functioneert, hoe de bemanning werkt en natuurlijk hoe het duiken in het zuiden is. Echt weg uit Sharm el Sheikh wilden we niet. We hadden het erg naar ons zin op de boot waar we werkten en onze vrienden wonen hier ook.

Onze eerste avond in Hurghada was goed besteed, in kroeg die Papas heet, een gezellige tent wat blijkbaar the place to be is. We ontmoeten Ali Baba, een legendarische Egyptische duikgids. Hij werk al meer dan 20 jaar als gids op de rode zee, hij kent elke duikplek en hoe alle stroming gaan. Hij heeft ons de hele avond uitgelegt waar welke vissen maar vooral waar je de haaien kan vinden en waar je het water in gaat met welke stroming. Af en toe was het best lastig te verstaan aangezien hij doof is en dus niet doorheeft of de muziek hard is of niet. Hij kan in 5 talen liplezen en spreken en kan gebaren taal. Kortom een indrukwekkende man.

Onze eerste week was met de gidsen die weggaan, om ons de kans te geven de duikplekken te leren kennen. Als je net voor een bedrijf begint is dat helemaal niet erg, een boot te delen. Maar als je helemaal gewend bent samen een boot te runnen, is dat best even raar. David heeft er alles aan gedaan om ons alles van de boot en duikplekken te vertellen. De tweede week mochten wij al het geleerde in de praktijk brengen zonder de andere gidsen.

Nu 2 weken later, hebben we een besluit genomen, we blijven op de Hurricane. De scholen hammerhaaien, voshaaien en grijze rifhaaien maakten het besluit wel erg makkelijk. Dit betekend, verhuizen naar Hurghada en weer afscheid nemen van de mensen hier.

Op dit moment zijn we in Sharm om al onze aardse bezittingen in te pakken en te verhuizen. Met toch wel een brok in de keel nemen we afscheid van de bemanning van Typhoon en Adam en Tracy. We hebben een heel goed gesprek met de eigenaar van de vloot gehad en gaan nu met vol vertrouwen beginnen aan een nieuw avontuur.

Veel liefs Thijs en Nic XXX

• 05 Juni 2007 - 10:06

Chris:

Ha Nicole en Thijs,
    Ik lees nog altijd met veel plezier jullie berichtjes! Het lijkt me een mooie stap vooruit in jullie waterrat carriere om op de hurricane te werken.
    Nogmaals succes met verhuizen!
    Groet,
    Chris

PS.In juli-aug naar Thailand en Laos, plannen om te duiken op de similan islands. Zijn jullie daar al eens geweest? Schijnt wel prijzig maar erg mooi te zijn.

• 05 Juni 2007 - 19:24

Hanny:

Wat zullen Adam en Tracy jullie missen. Jullie hebben nu in ieder geval een vakantie adres in de buurt en zij ook. Hoe is jullie appartement?? Een keer een foto??

• 05 Juni 2007 - 19:26

Hanny (=m,oeder Thij:

He Chris:
    Maak die gasten niet helemaal gek. Egypte is net zo lekker in de buurt...

• 05 Juni 2007 - 20:05

Truus:

Ik wil alsnog even reageren op koekjes bakken. Als het over eten gaat ben ik erbij. Thijs en Nicole hebben jullie nu al lekkere koekjes gegeten, vind ik wel belangrijk om te weten! Of hebben jullie nog tips nodig uit krommenie? En wat nou Merel!? Tante Truus hoeft niet meer mee naar Ikea, één keer geweest met zussie en Theo en ze weet nu alles van Ikea!
    Fijn te lezen dat het tussen jullie zo goed gaat en dat er mensen zijn die nog trager zijn dan wij met het inrichten van hun huis!
    Kus

• 06 Juni 2007 - 07:05

Cat En Maarten:

Aha, nu begrijpen we wat jullie wilden vertellen aan de telefoon. Ontzettend leuk dat jullie gebeld hebben! Gaan jullie nog in december naar Nederland of is dat nu ook veranderd door deze plannen? Veel succes met de nieuwe baan en verhuizing en we zijn benieuwd naar de nieuwe omstandigheden daar.

Liefs,

Cat & Maarten

• 06 Juni 2007 - 11:53

Merel:

Nog een gebarentaal tolk nodig??
    Kan je wel wat 'vieze' gebaren leren!
    Oja ons avondtuur in Engeland gaat niet door dus dan maar 2,5 week naar Thailand. Vervelend land...

• 06 Juni 2007 - 11:54

Merel:

oja hurghada is wel weer wat goedkoper om heen te gaan dan sharm dus dat scheelt weer!
    (check d-reizen)