weekje op land - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu weekje op land - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

weekje op land

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2007 | Egypte, Hurghada

Lieve Allemaal,

Eindelijk een volle boot, 22mensen. Uit Zuid Africa, America, New Zealand, Schotland en Engeland. Als de Zuid Africanen arriveren, moeten we even slikken. Uit de taxi komen mega grote tassen, kitesurfpakketten en een kind van 12. We kijken elkaar aan 'weten ze dat dit een duiksafari is?'murmelen we tegen elkaar, zodat ze ons niet kunnen verstaan. Gelukkig, de 12jarige duikt niet en de kites zijn voor na de safari.

Om een uurtje of 2 s'nachts arriveren eindelijk de laatste gasten. Er was namelijk een vertraging van 7 uur. Iedereen was moe, wij inclusief, maar de spullen moesten opgezet worden en ik deed, voor de 4de keer de welkomst briefing. Even een paar uurtjes slapen en we kunnen gaan duiken. De groep klikt heel goed, oke er zitten wat zwakkere duikers bij, maar dat mag de pret niet drukken.

Onze dag ziet er alsvolgt uit: 6uur opstaan: bakje thee en sigaretje. 6;15 gasten wakker maken, 6:30 eerste duikbriefing, ongeveer 7;15 1ste duik, 9 uur ontbijt: brood, eieren, pannekoeken, fruit en yogert en cornflakes. Nee niet alles maar dat zijn de keuzes. Ik ga dan naar de cabine, het filmmateriaal uploaden en bewerken. Om 11uur 2de briefing, 11;30 2de duik.
13;00 Lunch, warme maaltijd en eet altijd te veel. Ik weer editten en Thijs doet cursussen. 1600 laatste briefing 16;30 laatste duik. 18;00 snacks, zoals stokbrood met tomaten en kaas, of knoflook of pizza. 19;30 Diner: warme maaltijd en ook weer veel te veel en te lekker.

Tussen door is het gasten vermaken, cursussen, excursie naar de vuurtorens, materiaal onderhoud en van alles en nog wat. s'Nachts varen we naar de volgende duiksplek. De dagen vliegen voorbij.

Tijdens 1 van de duiken zie ik 2 witte vlekken, een meter of 15 tot 20 meter dieper. Vreemd, wat is het? Dan zie ik de omtrek, een MANTA!! Dit is heel zeldzaam. Alhoewel Thijs er vorige week ook 1 gezien heeft. Heel veel geluk dus.

Het duiken is echt geweldig, elke dag zien we haaien, de koralen zijn prachtig in alle kleuren van de regenboog. Wat hebben we toch een fantastische baan!

Deze week hebben we een weekje op land. Eindelijk tijd om wat dingen te regelen. En ja je gelooft het niet Thijs begint overmorgen met zijn rebreather cursus. Eindelijk!!! We doen er ook nog wat cursussen naast. Want ja Nicole wil nu toch ook wel graag ietsie dieper. Er zijn hier 2 wrakken, die ik graag wil verkennen en er is een arch op Elphinstone reef waar ik in wil. Ja natuurlijk doen we voorzichtig!
Nog maar 4 en halve week en dan komen we naar Nederland. We kijken er erg naar uit. Jammer dat we Hanny en Theo net mislopen.

Heel veel liefs Thijs en Nic

  • 08 Juli 2007 - 17:43

    Je Zussie:

    Ben de eerste!!
    Leuk om jullie dag planning te weten! Volgens mij heeft Thijs nog nooit zo hard en vroeg gewerkt!
    Ik snap alleen niet waarom Nic niet zo'n rebreather cursus kan doen?
    Erg leuk om foto's van jullie te zien. Jammer genoeg niet van die Manta.
    Veel liefs en kussie van je zussie

  • 09 Juli 2007 - 07:28

    Chris:

    Ha Nic en Thijs!
    Volg nog steeds jullie verhalen met plezier. Je kan het slechter treffen met de dagindeling volgens mij ;-)
    Groeten,
    Chris

  • 09 Juli 2007 - 10:12

    Merel:

    Leuk om te lezen wat jullie dag nou precies inhoud.
    Begrijp ik het goed dat jullie straks het huis in Moordrecht voor jullie zelf hebben....??? Kunnen we het nu is andersom doen, wij komen bij jullie logeren! Ouderwets so whatten en katannen?? Mmmm.. geen Orkide in de buurt dat is wel een - puntje he?
    Ik hoop dat het weer wel wat beter is tegen die tijd!Ach als jullie weer terug gaan gaan wij naar Thailand!! Ole ole!
    grtjs merel

  • 09 Juli 2007 - 14:52

    Theo:

    Ik dacht dat jullie erg regelmatig een weekje vrij zouden hebben, maar ik krijg nu het idee dat het af en toe maar eens voorkomt.
    En ... die reactie van Merel over dat huisje in Moordrecht zou ik maar niet al te letterlijk gaan nemen. Nic/Thijs daar dat lijkt me (wel) logisch en goed voor ze, maar die twee uit Utrecht erbij.... komt het huis en de buurt (en onze naam)niet ten goede!!!

  • 10 Juli 2007 - 10:15

    Sophia:

    dag allebei, ik ben blij te lezen dat het met jullie goed gaat, jullie er geweldig uit op de foto's.Als je vroeg begint aan de dag heb je er lang wat aan. veel groeten uit Renkum

  • 23 Juli 2007 - 11:26

    André:

    Ja, ik zie alleen maar foto's van Nicole. Daar is niets mis mee maar ziet Thijs er zo afgetobt uit dan? Trouwens is het heel logisch, Judith, dat mannen eerst op cursus gaan. Zo zit dat nu eenmaal! Duiken, water, werken wat een leven. Gelukkig nog steeds leuk, lees ik wel.
    Enne, als Theo en Hannie pleiten zijn, zullen wij dan ook gezellig langskomen in Moordrecht?

    Groet,
    André

  • 24 Juli 2007 - 20:51

    Marjan:

    Hoi, leuk en fijn om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat met jullie. Wat leuk dat jullie naar Nederland komen, wanneer en hoe lang eigenlijk? Werkse nog even.
    Groetjes vanuit Leusden, ben verhuist sinds 8 weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 April 2008

Verwijzing

19 Oktober 2007

Oceanics

08 Juli 2007

weekje op land

05 Juni 2007

Onze eigen boot?

14 Mei 2007

4 Weken naar Hurricane
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 58660

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: