Oceanics - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu Oceanics - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

Oceanics

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2007 | Egypte, Hurghada

Lieve Allemaal,
Voor diegene die ervan overtuigt waren dat wij niet langer deze planeet bewandelen, we leven nog. Nog net kan ik beter zeggen. Zoals jullie weten kunnen we bijna over niks anders dan duiken praten, zo hier weer een duik verhaaltje.

Daedalus reef, bekend voor zijn scholen hamerhaaien, viel een beetje tegen. Aan de noordzijde, waar de stroming lekker zijn ding doet en waar normaal deze prachtige haaien rondhangen, in de verste verte was geen grote vis te vinden dan de giant baracuda en de dog tooth tonijn. Het was wel een heel relaxte duik, beetje rond hangen in het blauw, waar elke schaduw een haai lijkt te zijn. Met de zodiac gaan we terug naar de Hurricane en wat zien we daar? Wel 4 Oceanic white tips. Voor ons is dit de eerste keer dat we ze zien. We hebben natuurlijk al vele verhalen gehoord over deze geweldige maar ook erg nieuwsgierige haaien. Nu was onze kans om ze face to face te ontmoeten. Masker, snorkel en finnen aan, het water in. Wat zijn ze nieuwsgierig. Ze komen heel erg dichtbij, toen alle 4 de haaien ons begonnen te omsingelen, was het tijd om het water te verlaten.

De tweede duik, was natuurlijk onder de boot, op vele verzoek. Camera’s in de aanslag, na ongeveer 20 minuten was het eindelijk zover de haaien kwamen ons bezichtigen, wat deden die scholende duikers toch? Waarom blijven ze allemaal in 1 groep hangen? Hoorden we ze denken. Mooi niet dat we van elkaar weg zwommen, want zodra je dat deed, kwamen ze recht op je af en draaide op het laatste moment van je weg. Thijs was met 1 gast op de rebreather, je weet wat dat betekend, geen bubbles! Haaien vinden dat best heel intressant. Thijs kennende, kunnen haaien niet dichtbij genoeg komen, maar nu zo zonder bubbles, vond ie het toch wel een beetje eng, eng zeg ik? Hij deed het zowat in zijn broek. Om ze op afstand te houden had ie zijn bailout (kleine tank) in zijn hand (zie foto).

Na deze opwindende duiken, gaven we de gasten de keus voor de derde duik. Nog een keer onder de boot of met de zodiac op het rif. Terwijl sommige gasten voor het rif kozen, ging ik onder de boot. Ook nu werden we niet teleurgesteld, hoewel ze iets meer op afstand bleven, wat ik persoonlijk niet erg vond. Kijk dit willen we elke week wel!

Hoe is het verder met ons na 5 jaar samen? Nou super kan ik wel zeggen. Om het te vieren zijn we lekker uiteten geweest bij een Thais restaurant. Ja met een echte thaise chef! Na drie gangen zaten we behoorlijk vol en zijn lekker naar huis gegaan.

Verder moeten we volgende week ons huis uit, de huisbazen hebben het huis verkocht, dus moeten we eruit. Echt slechte timing want over 3 weken gaat Hurricane verkassen naar Port Galib, dat ligt bij Marsa Alam.

O ja, nog slecht nieuws is dat ik onze camera heb laten verdrinken, niet in de huizing. Ik ga niet in detail want het was gewoon een hele domme actie van mij. Nu ben ik druk opzoek wat voor camera ik nu wil. En natuurlijk hoe we die dan zo snel mogelijk hier krijgen.

Maar het belangrijkste is dat we gezond zijn en lekker samen zijn.
We denken aan jullie, veel liefs Thijs en Nic X

  • 19 Oktober 2007 - 21:34

    Nicole:

    Dit bericht had ik vorige week willen plaatsen. Nu had ik Thijs zijn foto niet op mijn laptop. Maar die volgt nog.
    Hopelijk tot gauw. Dikke kus nic

  • 19 Oktober 2007 - 22:43

    Cat En Maarten :

    Klinkt echt superspannend!
    Wij zijn benieuwd naar de andere foto's, maar deze zien er ook al wel indrukwekkend uit. Ik zou het niet durven!
    Veel liefs vanuit PNG en wij denken ook aan jullie hoor!

    (By the way...we hebben nog aan jullie 'samenzijn'dag gedacht. Was dat niet 4 oktober ofzo? Nog gefeliciteerd in ieder geval.

    Kus

  • 20 Oktober 2007 - 07:48

    Juud:

    Haai (en nu dus echt) Nic en thijs,

    Super eng, maar zeer spannend en bijzonder om het zo van dicht bij te zien. Mooie foto's (alleen moet je die wel ergens anders plaatsen www.weareallphotographersnow.com), dus je fotocamera wordt nu weer volop gebruikt. Balen van je camera, maar je kan nu wel meteen een zeer goeie aanschaffen.

    Veel liefs en nog gefeliciteerd met jullie 5jarige bestaan!! Wij hebben het gevierd op dierendag, toch?!

    kussie van je zussie

  • 20 Oktober 2007 - 11:14

    Ans:

    Grappig ik heb je net gesproken maar niets zeggen van die haaien hè. Nou pa en ik zijn zo langzamerhand wel wat gewend hoor! Prachtig om zo dichtbij zo's prachtig beest te kunnen bewonderen. Heel veel liefs en hopenlijk tot gauw. X

  • 20 Oktober 2007 - 11:20

    Hanny:

    Blij dat ik dit allemaal achteraf hoor....
    Op dierendag hebben we aan jullie gedacht hoor, vanwege die 5 jaar!!!! Gelukkig dat het nog steeds goed gaat.

  • 21 Oktober 2007 - 08:50

    Sophia:

    Erg leuk om weer eens wat over de 'duikers' te lezen.Onvoorstelbaar dat jullie dat zijn tussen de haaien, maar prachtig hoor!Wel gefeliciteerd met jullie 5 jarig samenzijn. groeten uit renkum

  • 22 Oktober 2007 - 07:11

    Esther:

    Oh oh, wat zoeken jullie het gevaar toch op... Ik zou het nooit durven maar ik moet eerlijk zeggen, ben wel een beetje jaloers hoor! Het ziet er gaaf uit zeg!!
    Fijn dat het goed met jullie gaat en om weer over jullie belevenissen te mogen lezen!!
    Een hele dikke knuffel en kus van mij!!

    x

  • 22 Oktober 2007 - 08:44

    Merel:

    check ik 1 x jullie site niet staat er wel wat op! Grrr.. maar gezellige beestjes.... Kom anders is lekker naar Nederland voor een nieuwe camera?!
    Oja we hebben seizoen 3 van LOST gedownload, we hebben nu nog vierkante ogen van het kijken! Tot mails, merel

  • 22 Oktober 2007 - 09:01

    André:

    Op dierendag 5 jaar een paar, wat raar dat ik zo'n datum niet eerder wist. Gefeliciteerd! Blijf blij bij elkaar ondanks al het gedoe van huizen, camera's en anderen dingen, want als zij kijkt naar jou en jij kijkt naar haar, dan weet je .... jawel!
    Maar, nu hebben we jullie wel gemist hoor, zit er nog een kansje in dit jaar?
    De hartelijke groeten!

  • 24 Oktober 2007 - 17:27

    Wouter:

    Zit er nou zo'n bruine vlek op die foto, of is dat Thijs die het 'een beetje eng' vindt?? hahahaha!!

    Veel succes nog en hopelijk tot snel?!

  • 05 November 2007 - 18:58

    Henri:

    Hey mijn lieve duikinstructeurs.
    Tsjonge jonge wat hebben wij een heerlijke tijd bij jullie op de Hurricane gehad. Even een weekje in de hemel geweest, zalig. Duiken, eten, zonnen, muziek luisteren, lezen, duiken, eten, enz. enz. Nou nou, het zal je beroep maar zijn, niet slecht.
    Nogmaals bedankt voor jullie begeleiding en de gezelligheid, was heel leuk!!!!
    Ik ga nog even verder op jullie site neuzen, very interesting.
    Mochten jullie een keer in Noord-Limburg verdwalen, dan is het verplicht aankomen in Oostrum! Oké!?

    Groeten,

    Henri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 April 2008

Verwijzing

19 Oktober 2007

Oceanics

08 Juli 2007

weekje op land

05 Juni 2007

Onze eigen boot?

14 Mei 2007

4 Weken naar Hurricane
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 58660

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: