Een gewone dag in Bermuda - Reisverslag uit Somerset, Bermuda van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu Een gewone dag in Bermuda - Reisverslag uit Somerset, Bermuda van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

Een gewone dag in Bermuda

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2006 | Bermuda, Somerset

Lieve allemaal,

Een week gaat voorbij in vlagen van drukte en rust. Op dit moment is het een vlaag van rust. De wind komt uit het zuiden dus vanuit Wyndham wordt niet gedoken, te hoge golven en te veel mensen zeeziek. Toch moet er iemand in Wyndham zijn want misschien willen er mensen snorkel spullen, kayaks of peddelbootjes huren. Een dag van rust zal ik niet beschrijven want een dag druk is veel leuker.

Onze wekker gaat om 7 uur. Thijs springt onder de douche en ik blijf nog even liggen. Terwijl ik daarna kan douchen maakt Thijs Yogert met musli klaar. Na het ontbijt, tanden poetsen en naar het werk. Thijs loopt naar de Somerset lokatie en ik spring op de brommer (hier is een helm verplicht en de maximale snelheid voor alle weggebruikers is 35km. per uur) naar Wyndham. In 10 a 15 minuten ben ik er. Eerst moet de hotelgasten lijst opgehaald worden (mensen kunnen betalen door het op een kamer te zetten).

De deuren gaan open en de boot wordt gecontroleerd. Dan checkt personeellid 1 de duikers in, die een papiertje krijgen met daarop de matrialen die ze nodig hebben. Dit papiertje gaat naar de personeellid 2 die al het matriaal verzameld. De klant neemt alle spullen mee naar de boot, waar personeellid 3 de mensen helpt hun tank op te zetten en loodgordels te klaar te maken.

Als iedereen is ingecheckt, geeft 1 van ons een bootbriefing. De boot wordt los gemaakt van de ankers en vertrekt door een nauwe doorgang in de rotsen. De tocht duur ongeveer 10 minuten. Wij maken de boot vast aan een boeilijn en de kapitein geeft een duikplaats briefing. Wij gidsen deze mensen rond, er zijn hier bijna geen curcussen. De eerste duik is altijd een wrak duik en de tweede een rifduik.

Om 12 uur zijn we meestal weer terug. Lege tanks moeten van de boot af en volle er weer op. Je begrijpt dat onze armspieren ongeveer verdubbeld zijn sinds we hier zijn. Alle duikspullen moeten eraf en worden opgehangen om te drogen. Dan kunnen we meestal in 2tallen gaan lunchen in het hotel. Ja heerlijk elke middag een warme maaltijd met, let op, groenten!

Dan druppelen de mensen binnen voor de middag trip. Sommige gaan duiken en sommige snorkelen. Dit is normaal een hele ondiepe plek, perfect voor mensen die nog nooit gedoken hebben. Mensen inchecken, matriaal geven, plek aanwijzen en een les geven wat te doen voor je eerste duik.

Na deze laatste trip moet de boot helemaal schoon gemaakt worden en alles weer op zijn plek en tanks gevuld worden. Ondertussen is de gene die in de shop zit, van alles aan het verhuren en emails beantwoorden (vind ik erg leuk). Einde van de dag moet de kas opgemaakt worden en alles opgeruimt worden.

Dan om 5 uur naar huis. Onderweg haal ik wat boodschappen. Er was eerst een klein probleem met de buurhonden. Zolang je niet op een bromer zit zijn ze heel lief, maar heb je de pech dat je op de brommer zit dan zien ze je aan voor een dief en komen heftig blavend op je af tot mijn schrik. Zelfs als je tegen ze praat, stopt of sneller rijdt gaan ze door. Dit ging zelfs zover dat ik niet meer naar huis durfde. Ja erg stom, maar goed, even met de buurman gepraat en nu houd ie 1 van 2 honden binnen en dat werkt geweldig.

Dan wisselen we af wie er kookt. Na het eten, lekker lezen, tv kijken, internetten of slapen. En de volgende dag begint alles weer opnieuw.

Zoals je ziet is onze dag niet veel anders dan die van jou. Denk dat nu ik even op het strand ga zitten want in de shop is niks meer te doen.
Veel liefs en dikke kussen Thijs en Nic

  • 08 Juni 2006 - 14:37

    Esth:

    Hey Nic,

    Ik weet niet of je nog achter de pc zit maar wil jij jouw emailadres even plaatsen?? Ik ben het kwijt en krijg het niet van deze site af.. Mijn email is: esther.mol@conquaestor.nl of esthermol@hotmail.com

    Dikke kus! Nu ga ik je verhaal weer rustig verder lezen

  • 08 Juni 2006 - 14:40

    Esther:

    Mmmm, ik zie toch wel een klein verschilletje... Wij kunnen niet lekker op het strand gaan zitten als er niks meer te doen is op het werk.. Wij moeten eerst nog een file trotseren eer dat wij thuis aankomen... En ja, duiken bij een rif is helaas niet een van mijn dagelijkse bezigheden... pff, wat zal het mooi zijn bij jullie!

    x

  • 08 Juni 2006 - 16:04

    Merel:

    wat is dat toch met honden bij jullie?in thailand hadden jullie er al 2 in huis, in egypte beten ze je en nu blaffen ze je van je brommer af!

    groetjes merel

    p.s. ben je lekker een avondje naar de schouwburg om een of andere vage belgische cabaretier te zien wie kom je dan tegen... hanny en theo. ja dan vergaat je het lachen wel.. ; )

  • 09 Juni 2006 - 12:11

    Gerben:

    ik zit nu in 'nicole's' shop on the beach. zij en thijs hebben een vrije dag en liggen vast nog lekker in bed terwijl de regen ons buiten bijna van de brommer geselt. na eerst even tanks sjouwen nu achter de pc en wat vind ik daar...jullie weblog! een kwartier leesplezier op deze droeve dag, dank je wel.
    ps. een goede belgische cabaretier: wim van helsen, echt bizar.
    groet, gerben.

  • 10 Juni 2006 - 16:59

    Merel:

    het was idd Wim Helsen, heb nu nog buikpijn van het lachen en ben blij dat ik geen salamander ben geworden (hanny hoe zit het bij jullie?)

  • 11 Juni 2006 - 10:53

    Joep En Judith:

    Het lijkt inderdaad veel op het leven hier, alleen hebben wij meer vrije tijd! En het belangrijkste wij douche samen:)Veel liefs jenj

  • 18 Juni 2006 - 20:37

    Hanny:

    leuk he avondje uit, kom je die utrechters tegen. Jullie moesten hier toch zonodig weg...

  • 27 Juni 2006 - 20:47

    Agnes:

    hallo, weet je nog wie ik ben? hier op de sbbo zijn we alweer met de laatste lootjes bezi voor de grote vakantie. we hebben een behoorlijk pittig druk schooljaar achter de rug gehad! dus we zijn wel aan vakantie toe! vooral als je jullie mooie foto`s ziet. ik hoop dat ik straks ook zo kan genieten van de rotsen en kust van bretagne waar we (mijn gezinnetje en wel lieve hond!!!!) voor het eerst gaan kamperen. nou geniet maar lekker verder jullie ik benijd jullie niet. kusjes.aggiebaggie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bermuda, Somerset

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 April 2008

Verwijzing

19 Oktober 2007

Oceanics

08 Juli 2007

weekje op land

05 Juni 2007

Onze eigen boot?

14 Mei 2007

4 Weken naar Hurricane
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 58660

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: