Metro supermarkt - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu Metro supermarkt - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

Metro supermarkt

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2007 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Lieve allemaal,

Wij hebben tegenwoordig een hele luxe supermarkt in Sharm el Sheikh. De week van opening was echt heel grappig. Bij elk persoon dat naar binnen liep, viel de mond open. Er is een hoek met kant en klare maaltijden, waar gelijk een lange rij stond. Je moet zelfs een nummertje trekken bij de kaas afdeling, jaja er is een aparte kaas afdeling waar we zelfs Nederlandse kaas kunnen kopen. Oke je moet een half uur wachten voordat ze de kaas hebben gevonden waar je naar gevraagd hebt of ze geven je een totaal andere kaas, maar goed het is allemaal nieuw voor ze en moeten nog het 1 en ander leren. Er zijn een stuk of 5 kassa's dus je hoeft niet lang te wachten met afrekenen. Het enige nadeel is dat ze geen buitenlandse valuta's accepteren. Wat voor ons nog wel eens lastig is aangezien wij vaak Engelse ponden, Euro's en Dollars hebben. O ja ze hebben ook geen hagelslag/ drop of stroopwafels.

Thijs heeft deze week ook een Nederlandse/Vlaamse Televisie kanaal gevonden. Zo hebben we gister Pauw en Witterman gekeken en Nova. Grappig hoor om Nederlandse tv te kijken. Over tv gesproken een vriendin van onze collega heeft het eerste seizoen van Lost meegenomen. Nu zijn we zogoed als allemaal verslaafd aan Lost. Het 2de seizoen is ook al onderweg vanuit Engeland. Hoe bedoel je we vervelen ons? Tjeerd ik heb het 2de boek uit en kan gewoon niet in een ander boek komen ik denk dat ik boek 3 maar over moet laten komen. Voorlopig komen we nog niet naar Nederland, want de komende weken zijn constant op de boot. Lekker hoor het is al zolang geleden.

Ik moet zeggen dat we de laatste week helemaal niet verveeld waren, maar heel erg druk. Monsoon, de boot van de Maladieven is eindelijk uit de haven van Rashid. De boot moest volgeladen worden met duikspullen en alles wat je op een liveaboard nodig hebt. Een leuk klusje, we hebben zelfs onze vrije dag 3 dagen moeten verzetten.

Adam en Tracy zijn terug van vakantie, ze waren in Zuid Africa voor 2 weken. Ze vonden het heel leuk maar erg duur en de mensen zijn niet het vriendelijkst. Maar goed we hebben weer lekker bijgekletst.

Mijn email adres is de eerste 3 letters van mijn voornaam en de eerste 4 letters van mijn achternaam @hotmail.com

Veel liefs Thijs en NicX

  • 30 Maart 2007 - 12:40

    Merel:

    Zo snel alweer een nieuw bericht! Jullie vervelen je echt he?
    Maarree vanavond gaan wij lekker naar Lost kijken!! Hier is seizoen 3 bezig en ik heb gelezen dat de makers tot 5 seizoenen doorgaan en dan is het afgelopen. Duurt nog zo lang voordat we weten wat ze daar nou eigenlijk doen! Ahhhh!! ben verslaafd!!!

    Krijgen jullie al afkickverschijnselen van zo lang op het droge te zijn?

    grtjs merel

  • 30 Maart 2007 - 16:55

    Nicole:

    We zijn morgen op de boot! Dus helaas niet zoveel berichten meer. Veel liefs

  • 01 April 2007 - 22:38

    Roos:

    Hoi Thijs ( en natuurlijk Nicole)

    Ik hoor je denken, roos ?
    Ja roos je nichtje! haha
    Kwam via het mailtje van je moeder bij de site van de typhoon en bedacht me toen dat jullie misschien wel een weblog bij zouden houden. Dus even geGoogled zoals dat zo mooi heet en hier terechtgekomen.

    Leuk om alles te lezen over jullie avonturen !

    Dat was het wel weer, wou nog even de groetjes doen ( ook van mijn moeder denk ik, woon tegenwoordig op mezelf! :)

    Misschien tot ziens?

    Liefs, Roos

  • 04 April 2007 - 12:54

    Tim:

    he he jongens, ik was jullie helemaal uit het oog verloren, had ook geen idee waar jullie zaten op dit moment! en eigenlijk kwam ik jullie weblog weer bij toeval tegen, ik zocht eigenlijk die website van plottwentytwo......blablabla, die website met het huis van daan er op (in thailand)....ik was dat aan het googelen, en deze website wordt ook weer ergens op jullie waarbenjijnu-site genoemd......erg grappig! nou ik ga snel eens nalezen waar jullie nu zitten en wat jullie het afgelopen jaar min of meer hebben gedaan! ik ben zelf onlangs (met fred) verhuisd naar breda, per 1 maart jl, en rond aug/sept wordt ons nieuwe huis (ook breda) opgeleverd! de bouw gaat rap! staan jullie ook op hyves? jullie kunnen mij vinden op www.voornaamachternaam.hyes.nl...........in iedergeval veel plezier daar in egypte..grrrr....lekker hoor!!! stay in touch! groetjes tim

  • 04 Mei 2007 - 09:27

    Merel:

    1x per maand een nieuw berichtje, al is het maar: hoi hier alles goed. Is dat nou zoveel gevraagd?

  • 07 Mei 2007 - 17:34

    Tim:

    maken jullie nog een hyves-profiel aan???
    groeten uit breda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Sharm ash Shaykh

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 April 2008

Verwijzing

19 Oktober 2007

Oceanics

08 Juli 2007

weekje op land

05 Juni 2007

Onze eigen boot?

14 Mei 2007

4 Weken naar Hurricane
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 58754

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: