Argus Tower - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu Argus Tower - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

Argus Tower

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2006 | Bermuda, Hamilton

Lieve allemaal,

Gister was onze vrije dag, maar de boot ging naar Argus Tower. Dit is een oude Americaanse luisterpost voor onderzeeers en ligt op een diepte van 60 meter de bovenkant is op 30 meter. Deze kans konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Zodra we hoorden over deze trip, hebben we gelijk onze baas gevraagd of we mee konden op onze vrije dag. En hij zei ja. Natuurlijk moesten we wel helpen op de boot, maar dat spreekt van zelf. De duikers zijn allemaal ervaren met diepduiken en hebben geen gids nodig. Gelukkig want zo konden we lekker met z'n tweeen het water in.

Ongelooflijk, een hele andere wereld, dit kan Bermuda niet zijn. Het water was kraak helder, we daalden rustig af en werden direct begroet door een grote school nieuwsgierige barracuda's en markrelen. Op een afstandje waren de wat minder moedige wahoo's. Overal vis. Zelf 2 kreeften, nee we hebben ze niet gevangen. Er zijn regelds met kreeften vissen, je mag namelijk geen scuba gebruiken, dat zou niet eerlijk zijn. De toren zelf is inmens groot en als goede rolmodellen hebben we ons aan de maximale diepte van 40 meter gehouden.

Tijdens de oppervlakte interval, konden we niet uit het water blijven en hebben lekker gesnorkeld en niet zonder gelijk zag ik een dolfijn vis. Dit is een diepzee vis die je met normale rifduiken niet ziet. Terwijl ik mijn broodje zit te eten roept 1 van de duikers MANTA. Dit hoef je maar 1 keer te zeggen, ik rende de trap af met mijn brood nog in mijn mond, herhaal MANTA en ik heb mijn masker al op mijn hoofd en glij het water in, om de mata niet af te schrikken, prachtig! Helaas dat ieder ander te laat was.

De tweede duik was als de eerste maar de tijd leek veel sneller te gaan. Op de terug weg heerlijk in het zonnetje geluiert, we hadden tenslotte een dag vrij.

We zijn ondertussen verhuisd naar Devonshire en wonen nu bij Kathy en Frank. We hebben ze misschien 5 minuten gezien de laatste 2 dagen, omdat ze met de honden wedstrijden doen. Vanavond hebben ze een etentje dus gaan we met Adam en Tracy lekker film kijken op het megascherm.

Ook zijn we gezond aan het doen en gaan s'avonds naar de sportschool, we komen er na 5 maanden achter dat we die van het hotel gratis mogen gebruiken. Dus de laatste maand gaan we nog even flink sporten.

Veel liefs Thijs en Nic X

Esther en Dennis gefeliciteerd met jullie verjaardag.
Ans en Nico en Juut, pakketjes zijn er nog steeds niet.

  • 02 Oktober 2006 - 06:09

    Ans:

    Ik zeg nog zo, goed kauwen zodat het goed in het bloed kom. Ik begrjip dat jij die MANTA wel hebt gezien? Geweldig! Pakje van Merel en Wouter heeft er toch ook heeeeeel lang over gedaan? XXXXjes

  • 02 Oktober 2006 - 07:13

    Esther:

    Weer een leuk verhaal om de week mee te beginnen! Altijd weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat hebben jullie het ook heerlijk. Nog eventjes en dan... weer in ons koude kikkerlandje dus geniet nog maar even lekker van het heerlijke weer!!
    Dikke Xx

  • 02 Oktober 2006 - 17:00

    Merel:

    moet telkens in mijn groot kinder encyclopedie kijken bij welk plaatje die vissen namen horen ;)
    ennuh.. dat sporten?? waar is dat voor nodig, kan niet zeggen dat jullie er ongezond uitzien op de foto's!
    grtjs merel
    p.s. ans, ons pakketje deed er een maand over. Terwijl het postkantoor zei maximaal 2 weken...

  • 02 Oktober 2006 - 20:19

    Theo/Hanny:

    Hebben jullie nog niet genoeg vissen gezien? En dat sporten (zie ook reactie van Merel) het is toch sportduiken dat jullie daar doen? En is het wel nu zo snugger om in je verhaal te zetten dat je pas na vijf maanden doorhebt dat je gratis ....
    Slimmie's
    Veel liefs,en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bermuda, Hamilton

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 April 2008

Verwijzing

19 Oktober 2007

Oceanics

08 Juli 2007

weekje op land

05 Juni 2007

Onze eigen boot?

14 Mei 2007

4 Weken naar Hurricane
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 58753

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: