5 dagen reizen en maar 19 uur in Nederland - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu 5 dagen reizen en maar 19 uur in Nederland - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van nicoleenthijsopreis - WaarBenJij.nu

5 dagen reizen en maar 19 uur in Nederland

Door: Nicole

24 November 2006 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

Waar zal ik beginnen. 3 weken geleden vertrokken uit Bermuda, 1 dag New York, 2,5 week Little Corn, Nicaragua, terug naar NY en nu op naar Nederland. Dat is het in het kort.

New York is echt geweldig. Ondanks dat we de hele dag van hut naar her zijn gelopen om de gewenste artikelen te kopen. Het is een bruizende stad, waar we zeker eens wat langere tijd moeten door brengen.

In 1 dag zijn we van New York (6 uur sóchtends) naar Managua gevlogen, dit is de hoofdstad van Nicaragua. Daar konden we direct het vliegtuig in naar Corn Island. Waar we met de taxi direct naar de Panga (watertaxi)konden. Deze was netjes aan het wachten voor alle passagiers van het vliegtuig. Om 5 uur s'middag arriveren we op Little Corn, waar Audrey en Andrew op ons staan te wachten. Na een paar dagen bijgekletst te hebben en de shop te leren kennen, zijn zijn op vakantie gegaan.

Little Corn is echt een geweldig eiland, heel vroeger was het boerderij land, zo groeit er dus van alles, van ananas tot bananen en papayas. De mensen zijn zoals je op de caribean verwacht, heel relaxed. Er is weinig armoede, goed niemand heeft tv, maar eten is er genoeg! Er is als je geluk hebt van 5pm tot 4am electra, water is er wanneer het er is. Er is geen criminaliteit, iedereen kent elkaar en daardoor is het erg veilig. Het geld komt van de kreeften visserij, maar die is aardig ingestort door het overvissen van Hondureze vissersbaronnen. Ook is het een stop voor de colombiaanse witte kreeft, als je begrijpt wat ik bedoel. De eilanders zelf gebruiken niet, maar schepen het door. Niet dat je daar iets van merkt hoor!

Het duiken is lekker makkelijk. Ondiep dus een uur duiken is minimaal. Heel veel eaglerays, baracuda's, southern stingrays en nurse sharks. Dan is er nog genoeg kleiner grut te vinden zoals als frogfish, nudibranch's noem het maar op. Er is heel veel leven al is het zicht niet altijd 40 meter, het is altijd een leuke duik. Zo hebben we dus mooi onze onderwater camera kunnen uit proberen. Wat een lol hebben we daarmee gehad.

Ofgelopen maandag kwamen A & A weer terug van vakantie. We waren toen al erg bang voor de hoge golven, maar ze hadden de tocht overleefd. De volgende dag was de wind nog harder gaan waaien en was er zelfs een vissersboot op het koraal terecht gekomen. De Panga ging niet eens uit en ook andere vissersboten zochten de beschutting van het eiland op. Dit was geen goed teken. De volgende ochtend hebben we ons wel klaargemaakt voor de panga, maar helaas niemand durfde over. We hebben zo snel mogelijk onze tickets omgezet naar de volgende dag. Er waren nog een paar mensen die toch over wilden gaan. En om 11 uur was de beste kapitein op het eiland toch bereid over tegaan op de groet boot, maar bij aankomst bleek het toch een kleine boot te zijn et 1 moter. We besloten om de gok te wagen. Als we maar samen blijven komt het allemaal goed. De golven sloegen over de zijkant, maar de kapitein deed zijn naam goed aan. Na 10 minuten slaat echter de moter af. Gelukkig weten ze wat ze doen en hadden ze hem al snel aan de praat. Na ontelbaren gebeden aan alle goden die we kenden en drijfnat, kwamen we aan op Big Corn. Daar kregen we te horen dat er geen vluchten naar Managua gingen dus we moeten de nacht hier verblijven.

Ton een Nederlander die de Paradiso inn runt, gaf ons een mooie kamer. Hij is trouwens gevolgd door de Tros en was in Nederland op tv.

De vlucht naar Managua was in een klein vliegtuigje voor 10 mensen erg leuk want hij vliegt vrij laag zodat je de vulkanen goed kan zien. In Managua konden we direct door naar Atlanta waar we een nacht moeten doorbrengen. Vanmorgen zijn we naar NY vertrokken en daar zijn we nu, wachtend op de vlucht naar Ryckjavic, IJsland.

Morgen zijn we dan eindelijk in Nederland, maar vertrekken zondag ochtend gelijk naar Egypte. Al het bijkletsen moet dus nog minimaal 2 maanden uitgesteld worden, want dan hebben we een weekje vrij en komen we de hele week naar Nederland.

Als je nieuwsgierig bent naar onze nieuwe baan op de Whirlwind (liveaboard) kijk op
www.tornadomarinefleet.com
Nou jullie zijn weer op de hoogte.
Heel veel liefs en knuffels Thijs en NicXXX

• 24 November 2006 - 22:26

Fleur:

Wat een hel, nou er zijn een paar mensen die jullie héél graag willen knuffelen, dus maak maar haast! Een goeie vlucht! xx

• 25 November 2006 - 20:03

Merel:

het was kort maar krachtig.
    Tot over 2 maanden (10 februari, grote kado's graag)
    grtjs

• 27 November 2006 - 10:06

Esther:

Het was inderdaad kort maar krachtig. Het was heerlijk om je weer te zien en even in het kort bij te kletsen en met name te horen hoe het met jullie is gegaan!
    Tot heel snel maar weer! Heel veel plezier met jullie nieuwe baan!

Dikke kus: xxxx

• 06 December 2006 - 08:25

Jook:

Lieve schat wat een heerlijk leven heb je !!!!!

Geniet

hele dikke kuzz

• 18 December 2006 - 10:47

Esther:

Waar blijft een nieuwe update!! We zijn benieuwd naar jullie nieuwe belevenissen..
    xx

• 02 Januari 2007 - 12:22

Odette:

Een super goed 2007 gewenst vanuit het natte en koude Nederland. Fantastisch om weer het een en ander over jullie te lezen. Nu zijn jullie weer in Egypte zie ik, geweldig hoe jullie het allemaal doen met z'n tweetjes. Veel werkplezier en wellicht zien we elkaar. x